bila dh duit bnyk dh ada hrta prlukh nk perlekehkan org yg tiada hrta tiada duit??????mnusia2 bla dh berjya ckit dn da pngkat mula lpa drtan...bgtu mdh sklli nk mnghnaa kmskinan org....nk jdkn harta dn duit sbga tali ukur kbhgiaan...wahai mnusia yg hipokrit sedar la bhwa dr sndri tu yg mskn bah kn lg mskin dr mrka yg mskn krna dri tu mskin dgn budi bhasa..mskin dgn kesyukurn...tp KAYA degn ego..angkuh..belagak sombng...INGAT la smua tu hnya pnjman....dn ingt la yg mskin itu bkn mrka pnta tp sdh d tkdrkn Allah tuk mmberi pngjran dn keadilan kpda smua umatnya...tiada berbeza antra kita smua....keadln adlh tuk mnyedrkn yg kaya bhwa skaya mna pn kita perlu ingt akn kemiskinan...semiskin mna pn org tu dia akn lbh bhgia krna kbhgiaan dlm hdp mrka yg jauh dr sombng dn ketenangan krna jauh dr tkanan yg d alami org kaya yg hri2 hdpnya tk pernah smpurna wlaupn berharta ini krna hdp d belnggu DOSA dn tk pernh bersyukur akn nikmat yg d perolhi...emmmmmm fkirla....